fbpx

Jak sprzedać nieruchomość – poradnik krok po kroku

Samodzielna sprzedaż nieruchomości jest absorbującym i czasochłonnym procesem. W związku z tym większość właścicieli decyduje się na skorzystanie z pomocy profesjonalnego biura nieruchomości i doświadczonego agenta. Wykonując ten zawód, warto znać kilka zasad które pozwolą na sfinalizowanie transakcji. Jak sprzedać nieruchomość, aby klient był zadowolony? Podpowiadamy, o czym pamiętać i na co zwrócić uwagę, aby cieszyć się opinią doskonałego agenta.

 

Jak szybko sprzedać nieruchomość – czy badanie potrzeb klienta ma znaczenie?

Bardzo ważnym etapem, o którym nie powinien zapomnieć żaden odpowiedzialny agent nieruchomości, który chce osiągnąć sprzedażowy sukces, jest badanie potrzeb klienta. Przed podjęciem działań należy przeprowadzić z klientem rozmowę, dokładnie wypytując o oczekiwania związane ze sprzedażą. To najlepszy sposób na to aby poznać oprócz oczekiwań finansowych klienta poznać cel sprzedaży i inne z tym uwarunkowania tj.:

  • W jakim czasie chciałby sprzedać swoją nieruchomość;
  • co ma dla niego większe znaczenie: czas czy cena;
  • termin wydania nieruchomości;
  • jaki jest cel sprzedaży nieruchomości.

Pytając o cel, warto dowiedzieć się, czy klient sprzedając nieruchomość będzie uzyskane środki inwestował-przeznaczał na zakup innej nieruchomości czy też ma inne plany na spożytkowanie uzyskanego kapitału.

 

Skuteczna sprzedaż nieruchomości – jak przeprowadzić dokładną analizę produktu oraz konkurencji?

Zastanawiając się jak  przeprowadzić proces sprzedaży nieruchomość, każdy agent powinien dużo uwagi poświęcić wykonaniu dokładnej analizy powierzonej nieruchomości oraz nieruchomości konkurencyjnych. Jest to etap, podczas którego należy rzetelnie przyjrzeć się otoczeniu rynkowemu. Pozwoli to zweryfikować, czy oczekiwania klienta, co do ceny są realne, czy też mówiąc kolokwialnie – „trzeba go nieco sprowadzić na ziemię”. Dokonując analizy, uwzględnić należy:

  • posiadaną bazę nieruchomości
  • historyczne dane przeprowadzonych transakcji jakimi dysponuje agent, z danej lokalizacji
  • raporty NBP;
  • zestawienia i statystyki stworzone przez wiodące portale na podstawie zamieszczonych ogłoszeń.

Przeanalizowanie tych danych pozwali na wyciągnięcie prawidłowych wniosków, a następnie podjęcie odpowiednich decyzji. Analizując nieruchomość, należy przede wszystkim określić jakie są jej mocne i słabe strony. Chodzi o dokonanie oceny potencjału sprzedażowego. Należy zastanowić się, co wyróżnia nieruchomość i jak warto je reklamować, a co może stwarzać potencjalne problemy.

 

Sprzedaż nieruchomości krok po kroku – jak stworzyć profil potencjalnego klienta?

Skuteczna sprzedaż nieruchomości jest możliwa dopiero wówczas, gdy podejmie się szereg prawidłowo ukierunkowanych działań. Dobry agent nieruchomości musi wiedzieć, do kogo kieruje swoją ofertę. Tylko wtedy możliwe będzie opracowanie oferty i umieszczenie jej na www biura ,social mediach oraz  na portalach, która dotrze do grupy docelowej dla której dedykowane jest ogłoszenie. Tworząc profil potencjalnego klienta, należy zadbać o możliwie jak największą dokładność. Zacząć należy przede wszystkim od takich danych jak:

  • wiek;
  • miejsce zamieszkania;
  • wykształcenie;
  • wykonywany zawód.

W ostatnim przypadku chodzi głównie o to, czy potencjalnym klientem jest nowoczesny singiel czy rodzina, z na przykład dwójką dzieci. Każdy doświadczony agent powinien wiedzieć, że te dwie grupy klientów mocno różnią się, jeśli chodzi o potrzeby i wymagania. Po wykonaniu profilu demograficznego należy zastanowić się nad tym, gdzie potencjalny klient będzie poszukiwał informacji. Niektórzy stawiają na serwisy ogłoszeniowe, inni przeszukują głównie social media. Warto pamiętać, że dzięki dokonaniu takiej analizy można nie tylko skuteczniej szukać klientów, ale również odpowiednio przygotować obiekt do prezentacji.

 

Jak dokonać selekcji kanałów dotarcia do potencjalnych nabywców nieruchomości?

Przed strategii sprzedaży i strategii marketingowej, należy przede wszystkim zastanowić się nad tym, po jakie narzędzia sięgnąć, aby zwiększyć szanse na osiągnięcie sukcesu. Obecnie absolutnym standardem są portale gromadzące ogłoszenia o nieruchomościach. Można również sięgnąć po stronę biura. Warto pamiętać, że wybór pozostałych kanałów dotarcia jest zawsze uzależniony od wcześniejszych etapów, czyli analiz, które wykonaliśmy. Do wyboru są między innymi:

  • tradycyjna reklama zewnętrzna;
  • reklama w przestrzeni internetowej; www-biura , portale branżowe;
  • social media.

Po tradycyjną reklamę zewnętrzną sięga się coraz rzadziej. Tymczasem nie należy zapominać, że mimo tego, że Internet wykorzystujemy na co dzień, żyjemy również w rzeczywistości realnej. Dlatego banery nadal sprawdzają się naprawdę świetnie. Taka reklama zawsze wpada w oko i trudno przejść obok niej obojętnie oczywiście pod warunkiem że jest estetyczna. Reklama internetowa to przede wszystkim siła Google, Facebooka , www biura oraz różnego rodzaju portali branżowych, na których można wstawiać  ogłoszenia. Jeśli sprzedawaną nieruchomością jest na przykład ekskluzywny dom, a więc grupa potencjalnych klientów jest mocno ograniczona, dobrze sprawdza się content marketing.

jak sprzedać nieruchomość

Jak ułożyć plan promocji i podjęcia działań sprzedażowych nieruchomości?

Skuteczna sprzedaż nieruchomości wymaga również dokładnego ułożeni planu promocji. Dopiero wówczas możliwe jest podjęcie określonych działań mających na celu jej sprzedaż. Nawet najlepiej przeprowadzona analiza i skuteczna reklama na nic się zdadzą, jeśli z całą kampanią ruszymy w nieodpowiednim momencie. Warto pamiętać, że najwięcej wysiłku należy włożyć w działania podejmowane przez pierwsze półtora miesiąca. Jest to czas, kiedy szanse na zainteresowanie potencjalnych klientów ofertą są największe. Wynika to z efektu świeżości oferty. Im dłużej nie udaje się sprzedać obiektu, tym trudniej będzie to zrobić. Pierwszym krokiem, który warto podjąć jest zamieszczenie reklamy zewnętrznej. Następnie trzeba wybrać maksymalnie trzy portale, na których będzie promowana nieruchomość- mieszkanie/dom.

Dlaczego nie więcej? Rozpraszanie działań, a w konsekwencji rozdrabnianie budżetu, nie zwiększa szans na powodzenie. W przypadku braku zainteresowania można sięgnąć po media społecznościowe, które sprawdzają się naprawdę świetnie. Oczywiście można próbować prowadzić działania na Facebooku samodzielnie, ale zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy fachowców. Kiedy wdrożyć zaplanowany plan działania? Doświadczeni specjaliści z branży nieruchomości wskazują, że najbardziej odpowiednim dniem jest piątek. Wielu kupujących poświęca weekend na poszukiwanie interesujących ich ogłoszeń.

 

Czy podejmowane działania sprzedażowe należy monitorować?

Początkujące agencje nieruchomości popełniają wiele błędów. Do tych naprawdę częstych, które sprawiają, że skuteczna sprzedaż nieruchomości staje się mocno utrudniona, zalicza się brak monitoringu prowadzonych działań i rezygnacja z wprowadzania odpowiednich korekt. Sięgając po różne metody działania, należy również wiele wysiłku poświęcić w monitorowanie pojawiających się wyników. Jeśli ich nie ma, oznacza to, że coś zrobiliśmy nie tak. To z kolei nakłada konieczność odpowiedniego reagowania, jeśli chcemy obiekt sprzedać. Przykład? Jeśli liczba zapytań pochodzących z portali, na których zamieściliśmy ogłoszenie wynosi 8:2, oznacza, że dalsze korzystanie z tego drugiego nie ma większego sensu. Chodzi o to, aby skutecznie optymalizować działania, które są podejmowane. Stosując się do tych zaleceń, można nie tylko wyeliminować niepotrzebne koszty, ale również skutecznie zwiększyć efektywność. Wszystko to sprawia, że sprzedaż nieruchomości może nastąpić znacznie szybciej.

Czy trudno sprzedać nieruchomość?

Pytanie to często zadają ci, którzy dopiero planują rozpocząć lub rozpoczynają swoją przygodę z zawodem agenta nieruchomości. Okazuje się, że obecnie rynek jest naprawdę duży. Oferta mieszkań i domów pochodzących z rynku wtórnego jest bardzo obszerna. Oprócz ogłoszeń pochodzących od agentów, nie brakuje tych publikowanych przez osoby prywatne. W związku z tym, aby z sukcesem sprzedać obiekt, należy podjąć szereg skoordynowanych działań. Absolutnie nie ma tu miejsca na żadną przypadkowość. Nasze wskazówki dotyczące tego, jak sprzedać nieruchomość, pomogą wszystkim agentom, którzy chcą cieszyć się sukcesami w swojej pracy. Decydując się na wykonywanie tego zawodu, warto pamiętać, że pełen jest on wyzwań, a praca na pewno nie będzie nudna.

Sprzedaż nieruchomości to zajęcie przynoszące zarówno satysfakcję, jak i zarobki na naprawdę dobrym poziomie. Decydując się na pracę jako agent, należy jednak pamiętać, że skuteczna sprzedaż możliwa jest tylko wtedy, kiedy zadba się o odpowiednie działania. Analizując obiekt, tworząc portret potencjalnego klienta, dobierając odpowiednie kanały promocji i monitorując podejmowane działania, można skutecznie sprzedawać nawet te nieruchomości, które na pierwszy rzut oka wydają się być problemowe. Wówczas można liczyć na niemałe grono klientów. Ci, którzy raz z powodzeniem skorzystali z naszych usług z pewnością polecą wówczas nasze usługi innym bądź wrócą, kiedy będą chcieli sprzedać kolejną nieruchomość.

  • Oliwia Chęcińska

    17.05.2022

Poznaj Twój przyszły Zespół

Language